24.2.2011 - DÚ

24. února 2011 v 19:08 | A.K. |  e-learning/domácí úkoly
Matematika geometrie): na pondělí 28.2. - na čistý papír rýsovat libovolně dlouhé úsečky - popisovat je a měřit (v milimetrech). Každý si vyzkouší alespoň 10 úseček.
Postup:
1. Rýsujeme tužkou č. 3 - netlačíme.
2. Narýsujeme podle pravítka přímou čáru (přímku). Popíšeme ji písmenem malé psací abecedy.
3. Vyznačíme kdekoli na ní 2 body (malými kolmými čárkami). Popíšeme je velkými tiskacími písmeny.
4. Změříme délku úsečky v milimetrech - děti počítají po celých desítkách + malé milimetrové čárky.
Procvičujeme si tak zároveň počítání do 100 na číselné ose pravítka - centimetry jsou desítky, milimetry jsou jednotky.
Důležité je správné přiložení pravítka nulou na počáteční bod úsečky.
5. Zapíšeme změřenou hodnotu. Např. |AB| = 35 mm
6. Úsečku barevně podle pravítka zvýrazníme - od jednoho krajního bodu k druhému - nikoli celou přímku.

Omlouvám se za možná příliš podrobné vysvětlení, ale děti se to opravdu teprve učí a potřebují si to stále procvičovat a opakovat, aby postup bezpečně zvládaly. Zpočátku jsou jejich práce neúhledné, ale brzy to natrénují .

N u t n é: zkontrolovat stav pouzdra. Kromě pera jsou to ostrouhané tužky č. 1,2,3, základní barvy pastelek, guma a funkční pravítko (zatím stačí 20 cm). Spousta dětí nemůže v geometrii pracovat, mají stále pomůcky v nepořádku, tužky chybí nebo jsou polámané, pravítka otlučená, polámaná, některá mají setřenou měřící osu. Doporučuji pravítka světlá, průhledná, aby děti dobře viděly na svou práci. Na barevných (nebo dokonce i černých) se jim špatně počítají milimetry a nevidí přes ně na papír.

Český jazyk: rovněž na pondělí - přinést čtenářský pas. V průběhu vyučování půjdeme na další besedu do knihovny.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama